cobolt

Discussion in 'Automotive' started by ~La~Aruca~, Jan 8, 2004.

  1. ~La~Aruca~

    ~La~Aruca~
    [OP]
    try to lick ur elbow

    Joined:
    Aug 25, 2003
    Messages:
    4,449
    Likes Received:
    0
    Location:
    ~LE~
    i like this car, and yes i think im gonna get slaped for it too lol

    [​IMG]
     
  2. LIVNLRG

    I'm Famous

    Joined:
    Jun 6, 2003
    Messages:
    6,757
    Likes Received:
    0
    Location:
    Downtown Hali!!!
    looks like a cavalier to me
     
  3. Eisenflower

    .

    Joined:
    Jun 3, 2003
    Messages:
    24,486
    Likes Received:
    1
    It's the cavalier replacement.
     
  4. Jenn

    Left Shark

    Joined:
    Jun 26, 2003
    Messages:
    18,023
    Likes Received:
    258
    Location:
    Fall River, NS
    Chev has some interesting new designs out. That looks like a cavalier/neon/corolla or something.

    A lot of the new designs are Daewoo based. You can even buy a Daewoo decal package for them.

    Example: Aveo. It's based on the same chassis as the chevette (T-Body I think?) and the LeMans, but it's Daewoo-ish. You can even decal it up to have a 2004 Daewoo Aveo, even though Daewoo doesn't exist as a separate entity anymore.
     
  5. Eisenflower

    .

    Joined:
    Jun 3, 2003
    Messages:
    24,486
    Likes Received:
    1
  6. ~La~Aruca~

    ~La~Aruca~
    [OP]
    try to lick ur elbow

    Joined:
    Aug 25, 2003
    Messages:
    4,449
    Likes Received:
    0
    Location:
    ~LE~
    p.s. i never said i'd drive it lol, i just think its a big upgrade from the crapiler
     
  7. LMAC

    _

    Joined:
    Aug 25, 2003
    Messages:
    15,763
    Likes Received:
    181
    Location:
    Ottawa
    those look like ford taurus head lights
     
  8. ~La~Aruca~

    ~La~Aruca~
    [OP]
    try to lick ur elbow

    Joined:
    Aug 25, 2003
    Messages:
    4,449
    Likes Received:
    0
    Location:
    ~LE~
    this car kinda looks like a streached RSX
     
  9. HW

    HW
    Member

    Joined:
    Aug 2, 2003
    Messages:
    805
    Likes Received:
    0
    Location:
    Ottawa
    Thats what I was thinking. It looks like an RSX/Cavalier bastard child.
     
  10. Hornblower

    New Member

    Joined:
    Aug 11, 2003
    Messages:
    1,520
    Likes Received:
    0
    Location:
    Calgary
    i felling that engine pretty nice for a chev. Anyone see the new pontiac soliste? trying to find pics damn computer at work sucks i will post them when i get home.
     
  11. Lex Lucas

    feels good.

    Joined:
    Jun 6, 2003
    Messages:
    14,930
    Likes Received:
    119
    Location:
    Nova Scotia
    Looks like a crossbreed between a civic/rio
     
  12. Wolfe

    p/t Firefighter - 24/7

    Joined:
    Jun 25, 2003
    Messages:
    3,910
    Likes Received:
    0
    Location:
    Antigonish
    :werd: also, the front is cavi-ish/neon-ish (the hood lines) and the back is cougar-ish :lol:
     
  13. Shafft

    RC-OG

    Joined:
    Jun 4, 2003
    Messages:
    10,667
    Likes Received:
    56
    Location:
    HRM
    coupe doesn't look bad!
     
  14. Eisenflower

    .

    Joined:
    Jun 3, 2003
    Messages:
    24,486
    Likes Received:
    1
    The similarities between both cars is quite noticeable I think.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  15. LeMar

    UGLY BUTCH

    Joined:
    Jul 20, 2003
    Messages:
    36,374
    Likes Received:
    0
  16. Tiggra

    Jersey Girl

    Joined:
    Oct 20, 2003
    Messages:
    2,901
    Likes Received:
    0
    Location:
    Dartmouth, NS
    yeah, I was gonna say the back sort of reminded me of a cougar... not gonna be any match for the 04 GTO tho!!
     
  17. Eisenflower

    .

    Joined:
    Jun 3, 2003
    Messages:
    24,486
    Likes Received:
    1
    Now THAT'S going to be a SICK SICK car! :eek:
     
  18. LMAC

    _

    Joined:
    Aug 25, 2003
    Messages:
    15,763
    Likes Received:
    181
    Location:
    Ottawa
    i take this post back
    they really dont look like taurus head lights
     
  19. Xtreme989

    Active Member

    Joined:
    Sep 5, 2003
    Messages:
    2,796
    Likes Received:
    0
    Location:
    Bridgewater
    the 2 door version looks great with the exception that it looks to high....lower it an inch and a half or so and it would be a decent looking car.
     
  20. bluenosersx

    New Member

    Joined:
    Jul 21, 2003
    Messages:
    717
    Likes Received:
    0
    Location:
    Dartmouth,N.S,Canada,Eart
    i don't see any resemeblence of it to the rsx other than the shade of blue, it looks more like a tiburon to me with the door handles and such, the back looks nothing like a rsx or even a cougar for that matter (no big round tail lights)

    looks like a cavalier/tiburon in my eyes.
     
  21. midden

    I LIKE TO EAT MITTENS

    Joined:
    Jul 17, 2003
    Messages:
    5,790
    Likes Received:
    0
    Location:
    Halifax, nova scotia, Can
    its nice for a crapalier
     
  22. preludacris

    Lexus IS300

    Joined:
    Aug 12, 2003
    Messages:
    4,702
    Likes Received:
    0
    Location:
    Halifax, NS
    kinda neonish too
     
  23. Eisenflower

    .

    Joined:
    Jun 3, 2003
    Messages:
    24,486
    Likes Received:
    1
    You're just mad because your car looks like a Cavalier. :cry:
     
  24. stu mccrea

    New Member

    Joined:
    Oct 30, 2003
    Messages:
    1,014
    Likes Received:
    0
    Location:
    Halifax
  25. Jenn

    Left Shark

    Joined:
    Jun 26, 2003
    Messages:
    18,023
    Likes Received:
    258
    Location:
    Fall River, NS
    Then you're blind.
    The profile of it and the lines of the car is very similar to the rsx. Look at the side of the car and the angle the lines travel. Very very similar.
     
  26. LMAC

    _

    Joined:
    Aug 25, 2003
    Messages:
    15,763
    Likes Received:
    181
    Location:
    Ottawa
  27. bluenosersx

    New Member

    Joined:
    Jul 21, 2003
    Messages:
    717
    Likes Received:
    0
    Location:
    Dartmouth,N.S,Canada,Eart
    i still don't see the similarity.

    the back doesn't look like an rsx at all, pretty "neon'ish" the mirrors aren't the same, door handles aren't the same.

    pictures can be deceiving, i'll see when i see one in person, by pictures though i don't see it (to me atleast)
     
  28. Boots

    www.reality-check.ca

    Joined:
    Jun 3, 2003
    Messages:
    73,753
    Likes Received:
    3,890
    Location:
    Halifax
    :rofl:

    Bluenosersx now drives a $35K 2003 artic blue cavalier

    :rofl:
     
  29. bluenosersx

    New Member

    Joined:
    Jul 21, 2003
    Messages:
    717
    Likes Received:
    0
    Location:
    Dartmouth,N.S,Canada,Eart
    ahwell

    i'll take it :)

    guess that means civics are 20k kia's :D
     
  30. Boots

    www.reality-check.ca

    Joined:
    Jun 3, 2003
    Messages:
    73,753
    Likes Received:
    3,890
    Location:
    Halifax
    If a civic looked anthing remotely like a kia, you could say that.

    Are you gonna leave the RSX badging or go for the Cobalt badging? It'd look tough.
     
  31. Eisenflower

    .

    Joined:
    Jun 3, 2003
    Messages:
    24,486
    Likes Received:
    1
    He won't have a choice once I rip the stockers off with a screwdriver and shove them up his ass.
     
  32. Wolfe

    p/t Firefighter - 24/7

    Joined:
    Jun 25, 2003
    Messages:
    3,910
    Likes Received:
    0
    Location:
    Antigonish
    i dunno how you CANT see the resemblence... look at teh whole thing, not just the stupid little details :lol:

    someones going into denile haha
     
  33. Teknic

    New Member

    Joined:
    Sep 5, 2003
    Messages:
    631
    Likes Received:
    0
    Location:
    Halifax
    Noticible. I hope that's what Chev wasn't aiming for considering the seats in the thing are like right angles, the dash is so far from Cavalier it's not even funny. Wood trim? yuck.

    All I have to say is, cars lately are looking toned down, not as aggressive, dumbed down, and just cheap and plastic..... I no longer like the Protege, or the Senta SE-R, they look too "cute" or something now. Lost the aggressive lines. The Lancer has gone the same way too, from Evo-5 or Evo-6 to plain car.

    Oh yeah, and I feel sorry for Bluenoser, buying a $35k Arctic Blue Cavy. :lol: Good call Boots :)
     
  34. bluenosersx

    New Member

    Joined:
    Jul 21, 2003
    Messages:
    717
    Likes Received:
    0
    Location:
    Dartmouth,N.S,Canada,Eart
    meh

    i'll take my blue "cobolt" over the actual one thanks :)
     
  35. ~La~Aruca~

    ~La~Aruca~
    [OP]
    try to lick ur elbow

    Joined:
    Aug 25, 2003
    Messages:
    4,449
    Likes Received:
    0
    Location:
    ~LE~
    yay for cobolt :lol: :finger:
     

Share This Page